Dupa ce in urma cu cateva saptamani am mers cu un uberist pensionar, ce conducea un mic Honda CRV, care avea jde hectare de vie, cateva case revendicate de la primarie, o camioneta de transport (raman cu 8.000 de lei pe luna dupa ce platesc soferul, zicea el) si asa mai departe (celebrul s.a.m.d.), astazi am mers cu uberistul cu chiu cinci. Q5.
Sa pornim. Fac comanda la UberX. Imi gaseste un sofer. Tipul nu apare, desi pe harta era pozitionat foarte aproape. Refac comanda de doua ori. Acelasi sofer preia comanda, acelasi rezultat. Nu aparea fizic la adresa, in schimb, virtual cica era langa mine, aproape ca m-ar fi putut tine in brate. Gresit.
Asa ca fac o noua comanda. Intre timp tariful dinamic crescuse. Nu va spun x cat, ca sa nu zica lumea ca sunt Mogul. Imi apare la comanda un nene cu un Volkswagen Jetta. Nici bine nu imi pusesem bucutele pe bancheta ca imi spune:
- sa stiti ca de 2 ori v-am refuzat comanda
- imposibil, pana acum am facut 4 comenzi. la 3 imi aparuse un alt sofer, acum dumneavoastra
- eu v-am luat, dar sa stiti ca sunt Uber Select (n.a. adica un tarif mai mare per kilometru)
- eu am facut comanda pe UberX
- stiu, dar are aplicatia ceva, ca mie nu trebuia sa imi afiseze comenzi de UberX. Am zis sa va iau pentru ca daca refuzam si a treia oara o comanda ma penalizau. Pai asta e masina nou nouta, ieri am luat-o, are 14 kilometri toti.
Dupa ce discutam un pic bizareriile aplicatiei Uber, omul, ceva la vreo 50 de ani, incepe.
- am testat terenul de cateva luni si am ajuns la concluzia ca se pot face bani cu uber. si bani frumosi, nu asa. asa ca am luat doua masini noi, Jetta. Una e pe traseu, cu a doua merg eu. Ca nu puteam sa fac Uber cu masina mea, ca imi consuma 20 la suta, ca e supercharged hkeq clekghjke ejeh ke (n.a. alte chestii tehnice, care ma depasesc. si asta pentru ca merg incet)
plus ca e in service a mea. cica mi-o dau maine, dar nu mai cred nimic. ma costa 33 de mii de lei reparatia. pai masina de 120.000 de kilometri sa iti pice si aia si aia? eu le-am zis, bai nene, va dau cat ziceti voi, dar nu e ok. in locul lor taceam din gura de rusine si reparam masina fara sa cer nimic. pai daca tu Audi tre sa repari masina la 120.000 de kilometri, ce masina sa imi mai iau? dacie?
in sfarsit, o sa le platesc. pe langa astia mai tre sa dau inca 15 mii de lei ca s-a fjhkjhfejk dkhwk motorul. si auziti ce imi zice de la service: ca de ce nu mi-am luat Q7, ca ala nu are probleme. Pai eu sunt singur, n-am copii, imi ajunge Q5, ce sa fac cu Q7? sa merg cu sufrageria pe strada?
un chiu5 cu 120.000 km se invarte pe la 20-25 de mii de euro |
FRANAAAAAAAAAAAAAA
Sa recapitulam:
- are de dat vreo 48 de mii de lei pe reaparatia masinii
- masina e un Q5
- omu are banii astia
- mai mult, a avut bani sa cumpere 2 Volkswagen Jetta (sa zicem vreo 13.000 de euro bucata fara TVA), deci vreo 26.000 de euro
- si tu faci Uber?
- in cat timp scoti tu dupa plata carburant, alte consumabile, diverse mici reparatii, cota la Uber, impozit la stat, 26.000 de euro?
- iar daca, asa cum parea din ce discutii a avut la telefon, omul are o firmulita din care isi putu permite un chiu5 si reparatii de peste 10.000 de euro la el, vine intrebarea:
la ce dracu faci UBER? sa te dai mare?
P.S. Daca m-a mintit, va mint si eu. Masina insa mirosea a nou
...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu