marți, aprilie 07, 2009

nici sa te c@ci in sistemul lor nu poti


Introducere:

primit prin ianuarie hartie de la administratia financiara a sectorului 3. am de primit o diferenta de impozit de 77 de lei. sa fie primit, zic. n-am cum sa merg la trezorerie la data comunicata de ei, dar nu-mi fac griji. anul trecut m-am dus cand am putut, si in 10 minute luasem banii.


Cuprins:

azi imi iau inima in dinti, soferul personal (azi a fost Moshu', adica tata) si zbor spre Lucretiu Patrascanu. aici isi are sediul administratia sectorului, aici fiind indrumat telefonic de trezorerie, care nu ma poate primi sa imi dea banii fara o programare prelabila la directia evidenta platitorilor din administratia financiara. nimeresc la directia impozite si taxe. era 13.15. astia au pauza in programul cu publicul o ora, insa nimerisem bine. bine ca ora, gresit ca loc. ma indruma amabil 50 de metri mai incolo, la administratia financiara. acolo, surpriza. o tanara indignata povestea la telefon cum ca e ora 13.21 si pana la 15.00 n-o lasa sa intre in administratia financiara, unde pesemne avea vreo treaba, ca si mine. convins fiind ca nu rezolv ce am de rezolvat decat daca astept sa se faca ora 15.00, ma duc totusi spre intrarea in cladire. imi iau aerul de prost si dau sa intru pe langa un cerber pe nume iorgulescu adrian, angajat al unei firme de paza. initial, acesta are o retinere, aproape ca imi deschide usa, cand... are o revelatie: "unde mergeti?" zic: "la administratia financiara (dhaaaaaaa?!)". "nu se poate, intre 1 si 3 nu se lucreaza cu publicul", ma uit pe geam, asa e! astia au program de la 8.30 la 13.00, apoi pauza pana la 15.00 si inca o ora jumatate pana isi strang catrafusele. fac un calcul rapid: din 8 ore de munca, doua sunt de frecat menta. bun asa, poate ma fac si eu functionar:) trec peste inconvenient si il incerc pe cerber: "bun, pauza e pauza, dar vreau sa intru in cladire, este instituie publica". "n-aveti voie pana la ora 15.00". "auzi (ii zic), dar daca iti spun ca trebuie sa ma vad cu cineva sa-mi rezolve o problema, intru?" zice: "cum sa nu, numai sa sunati persoana si sa vina sa va ia". dupa cum ma asteptam, egalitatea nu e pentru catei. pus pe shotii, trag o poza la program (o vedeti), apoi ma prefac indignat in fata paznicului si a altor 4 contribuabili care urmareau mirati scena: "auzi domnule, dumneata vrei sa spui ca, desi este institutie publica, cata vreme functionarii au pauza eu nu pot sa merg nici la toaleta?" "exact, eu n-am ce sa va fac, asta este", zice paznicul.

Incheiere:

Daca va taie la burta, va trece un shushu sau pur si simplu va vine sa vomati din cauza sistemului, rezolvati-va acasa. in pauza institutiilor publice, nici macar sa te c@ci in sistemul lor nu poti:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu